Rada pracowników – źródło wzrostu firmy
Cele szkolenia:
Celem szkolenia jest wzmocnienie kompetencji członków rady pracowników, aby skutecznie wspierali rozwój organizacji poprzez lepszą komunikację, współpracę i podejmowanie decyzji. Uczestnicy dowiedzą się, jak efektywnie reprezentować interesy pracowników, budować relacje z zarządem oraz inicjować działania sprzyjające wzrostowi firmy i zwiększeniu zaangażowania pracowników.
Dla kogo?
- Członkowie rad pracowników – to główna grupa docelowa. Szkolenie pozwoli im lepiej zrozumieć swoją rolę, zwiększyć efektywność działań i wzmocnić współpracę z zarządem.
- Kadra zarządzająca i HR
- Menadżerowie i liderzy zespołów – dla nich szkolenie będzie okazją, aby zrozumieć perspektywę rady pracowników i nauczyć się współpracować w sposób, który przynosi korzyści obu stronom.
- Specjaliści ds. HR – mogą poznać narzędzia do wspierania dialogu między pracownikami a zarządem oraz lepiej zrozumieć potrzeby pracowników, które rada może artykułować.
- Firmy rozwijające swoje struktury dialogu społecznego – organizacje, które dopiero zakładają rady pracowników lub chcą usprawnić ich działanie, mogą skorzystać z takiego szkolenia, aby właściwie wdrożyć standardy i zasady współpracy.
- Organizacje działające w branżach wymagających intensywnej współpracy z pracownikami.
Korzyści dla uczestnika:
- Zdobycie wiedzy na temat roli i zadań rady pracowników w nowoczesnej organizacji.
- Rozwój umiejętności komunikacyjnych i negocjacyjnych potrzebnych do współpracy z zarządem oraz reprezentacji interesów pracowników.
- Poznanie najlepszych praktyk w zakresie efektywnego zarządzania projektami inicjowanymi przez radę pracowników.
- Zwiększenie świadomości, jak działania rady mogą bezpośrednio wpływać na wyniki firmy i satysfakcję pracowników.
- Wzmocnienie pozycji jako liderów w strukturze organizacji.
Korzyści dla organizacji:
- Usprawnienie komunikacji między pracownikami a zarządem, co prowadzi do większej harmonii i mniejszej liczby konfliktów w firmie.
- Budowanie kultury współodpowiedzialności, gdzie pracownicy czują się częścią sukcesu firmy.
- Zwiększenie zaangażowania pracowników, co przekłada się na ich efektywność i satysfakcję z pracy.
- Identyfikacja i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań wynikających z bliskiej współpracy rady z różnymi działami.
- Wzrost reputacji firmy jako miejsca pracy wspierającego dialog i partycypację pracowników.
Program szkolenia:
- Rada pracowników – korzyści dla firmy.
- Dlaczego warto dbać o dialog społeczny w przedsiębiorstwie?
- Rada pracowników – sposób na pozyskiwanie nowych pomysłów na rozwój firmy.
- Przykłady sukcesów firm, których źródłem były rady pracowników.
- Podstawy informowania i konsultowania.
- Zakres informacji o firmie, do których uprawniona jest rada pracowników.
- Forma przekazywania informacji i konsultowania.
- Praktyczne przykłady z działalności firm, w których działają rady pracowników.
- Jak dobrze przeprowadzić wybory do rady pracowników?
- Zgłoszenie kandydatów i regulamin wyrobów.
- Wybór przewodniczącego rady pracowników.
- Zmiana składu rady – wybory uzupełniające.
- Zasady powoływania kolejnej kadencji rady.
- Zarządzanie szansami związanym z działalnością rady pracowników w firmie.
- Diagnoza funkcjonowania rady pracowników.
- Analiza szans.
- Jak wykorzystać mocne strony rady pracowników?
Metodyka szkolenia:
- Wykład zostanie przedstawiony w oparciu o prezentacje multimedialne.
- Prowadzone w formie warsztatowej, co pozwoli na lepsze zrozumienie tematu oraz zwiększy zaangażowanie uczestników szkolenia do zagadnień, jakie będą poruszane.
- Praca zespołowa – studia przypadku, które pozwalają na pracę zespołową i wspólne zdefiniowanie i rozwiązywanie problemów.
- Dyskusje wśród uczestników, które pokazują różne przeciwności w pracy i wspólne znajdywanie rozwiązań.
- Praktyczne ćwiczenia, które pomogą lepiej zrozumieć problem i skutecznie wykorzystać zdobytą wiedzę.
Prowadząca/-y szkolenie:
Rafał Górski
Ekspert ds. zarządzania, odporności i zmiany. Absolwent Politechniki Łódzkiej, Uniwersytetu Łódzkiego i SGH. Ukończył Mini MBA i Akademię Coachingu. Szkoli, doradza i mediuje. Pracował m.in. dla: Grupa ORLEN, Wydawnictwo Nasza Księgarnia, Bank Pocztowy, ABB, AGORA, AXA, BGK, Coca-Cola HBC Polska, Deutsche Bank, Fujifilm, Boeing Poland, GPW, HOCHTIEF Polska, Leroy-Merlin Polska, LOT AMS, Lufthansa, MAN, IDEAS NCBR, Miasto Stołeczne Warszawa, Orsted Polska, MPWiK Wrocław, PGE, Port Gdańsk, Samsung Electronics Polska, Wirtualna Polska Media, Polpharma, PGNiG, Muzeum Zamkowe w Malborku, PKO BP. Odporność kształtował m.in. biorąc udział w grach ekstremalnych: Selekcja, Kryptonim Kotlina, Kaszubski Kaper. Wzmacnia swoją rezyliencję w ramach marszów, postów i na frontach kampanii obywatelskich.