Zapraszamy na szkolenie „Budowanie kompetentnych rad pracowników”. Łódź, 24.11.2025 r., godz. 10:00–16:00. Cena: 1800 1600 zł brutto

logo ESG PRO

Rada pracowników – źródło wzrostu firmy

Cele szkolenia:

Celem szkolenia jest wzmocnienie kompetencji członków rady pracowników, aby skutecznie wspierali rozwój organizacji poprzez lepszą komunikację, współpracę i podejmowanie decyzji. Uczestnicy dowiedzą się, jak efektywnie reprezentować interesy pracowników, budować relacje z zarządem oraz inicjować działania sprzyjające wzrostowi firmy i zwiększeniu zaangażowania pracowników.

Dla kogo?

  1. Członkowie rad pracowników – to główna grupa docelowa. Szkolenie pozwoli im lepiej zrozumieć swoją rolę, zwiększyć efektywność działań i wzmocnić współpracę z zarządem.
  2. Kadra zarządzająca i HR
    • Menadżerowie i liderzy zespołów – dla nich szkolenie będzie okazją, aby zrozumieć perspektywę rady pracowników i nauczyć się współpracować w sposób, który przynosi korzyści obu stronom.
    • Specjaliści ds. HR – mogą poznać narzędzia do wspierania dialogu między pracownikami a zarządem oraz lepiej zrozumieć potrzeby pracowników, które rada może artykułować.
  3. Firmy rozwijające swoje struktury dialogu społecznego – organizacje, które dopiero zakładają rady pracowników lub chcą usprawnić ich działanie, mogą skorzystać z takiego szkolenia, aby właściwie wdrożyć standardy i zasady współpracy.
  4. Organizacje działające w branżach wymagających intensywnej współpracy z pracownikami.

Korzyści dla uczestnika:

  1. Zdobycie wiedzy na temat roli i zadań rady pracowników w nowoczesnej organizacji.
  2. Rozwój umiejętności komunikacyjnych i negocjacyjnych potrzebnych do współpracy z zarządem oraz reprezentacji interesów pracowników.
  3. Poznanie najlepszych praktyk w zakresie efektywnego zarządzania projektami inicjowanymi przez radę pracowników.
  4. Zwiększenie świadomości, jak działania rady mogą bezpośrednio wpływać na wyniki firmy i satysfakcję pracowników.
  5. Wzmocnienie pozycji jako liderów w strukturze organizacji.

Korzyści dla organizacji:

  1. Usprawnienie komunikacji między pracownikami a zarządem, co prowadzi do większej harmonii i mniejszej liczby konfliktów w firmie.
  2. Budowanie kultury współodpowiedzialności, gdzie pracownicy czują się częścią sukcesu firmy.
  3. Zwiększenie zaangażowania pracowników, co przekłada się na ich efektywność i satysfakcję z pracy.
  4. Identyfikacja i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań wynikających z bliskiej współpracy rady z różnymi działami.
  5. Wzrost reputacji firmy jako miejsca pracy wspierającego dialog i partycypację pracowników.

Program szkolenia:

  1. Rada pracowników – korzyści dla firmy.
    1. Dlaczego warto dbać o dialog społeczny w przedsiębiorstwie?
    2. Rada pracowników – sposób na pozyskiwanie nowych pomysłów na rozwój firmy.
    3. Przykłady sukcesów firm, których źródłem były rady pracowników.
  2. Podstawy informowania i konsultowania.
    1. Zakres informacji o firmie, do których uprawniona jest rada pracowników.
    2. Forma przekazywania informacji i konsultowania.
    3. Praktyczne przykłady z działalności firm, w których działają rady pracowników.
  3. Jak dobrze przeprowadzić wybory do rady pracowników?
    1. Zgłoszenie kandydatów i regulamin wyrobów.
    2. Wybór przewodniczącego rady pracowników.
    3. Zmiana składu rady – wybory uzupełniające.
    4. Zasady powoływania kolejnej kadencji rady.
  4. Zarządzanie szansami związanym z działalnością rady pracowników w firmie.
    1. Diagnoza funkcjonowania rady pracowników.
    2. Analiza szans.
    3. Jak wykorzystać mocne strony rady pracowników?

Metodyka szkolenia:

  1. Wykład zostanie przedstawiony w oparciu o prezentacje multimedialne.
  2. Prowadzone w formie warsztatowej, co pozwoli na lepsze zrozumienie tematu oraz zwiększy zaangażowanie uczestników szkolenia do zagadnień, jakie będą poruszane.
  3. Praca zespołowa – studia przypadku, które pozwalają na pracę zespołową i wspólne zdefiniowanie i rozwiązywanie problemów.
  4. Dyskusje wśród uczestników, które pokazują różne przeciwności w pracy i wspólne znajdywanie rozwiązań.
  5. Praktyczne ćwiczenia, które pomogą lepiej zrozumieć problem i skutecznie wykorzystać zdobytą wiedzę.

Prowadząca/-y szkolenie:

Rafał Górski

Rafał Górski

Ekspert ds. zarządzania, odporności i zmiany. Absolwent Politechniki Łódzkiej, Uniwersytetu Łódzkiego i SGH. Ukończył Mini MBA i Akademię Coachingu. Szkoli, doradza i mediuje. Pracował m.in. dla: Grupa ORLEN, Wydawnictwo Nasza Księgarnia, Bank Pocztowy, ABB, AGORA, AXA, BGK, Coca-Cola HBC Polska, Deutsche Bank, Fujifilm, Boeing Poland, GPW, HOCHTIEF Polska, Leroy-Merlin Polska, LOT AMS, Lufthansa, MAN, IDEAS NCBR, Miasto Stołeczne Warszawa, Orsted Polska, MPWiK Wrocław, PGE, Port Gdańsk, Samsung Electronics Polska, Wirtualna Polska Media, Polpharma, PGNiG, Muzeum Zamkowe w Malborku, PKO BP. Odporność kształtował m.in. biorąc udział w grach ekstremalnych: Selekcja, Kryptonim Kotlina, Kaszubski Kaper. Wzmacnia swoją rezyliencję w ramach marszów, postów i na frontach kampanii obywatelskich.